Cepat Letih, Mengantuk & Tak Bertenaga.. Siapa ada masalah seperti  ini? Mari teruskan membaca.

Saya pasti ramai antara kita memang sangat tercari-cari macam mana cara untuk tambah tenaga. Khasnya untuk kaum lelaki, tenaga fizikal yang diperlukan sangat tinggi untuk momentum kerja setiap hari. Betul tak?

Setelah seharian memerah tenaga, satu tahap badan kita juga akan merasa penat dan lemah. Jadi kita perlu cari cara macam mana nak tambah tenaga supaya kita sentiasa perfom dalam menggalas tugasan harian kita tak kira bila berada di rumah ataupun di tempat kerja.

Hari ini, saya akan kongsikan satu vitamin untuk tambah tenaga lelaki yang berkesan untuk anda. Vitaminny dikenali sebagai CoQ Trol Plus daripada Shaklee, Ianya merupakan vitamin untuk tenaga yang baru je dilancarkan awal bulan tiga hari tu tapi dalam masa tak sampai dua bulan ni dah jadi vitamin terlaris. Kesannya sangat hebat untuk tambah tenaga. Memang Superb!

Jadi jom kita kenali lebih mendalam lagi tentang CoQ Trol Plus Shaklee untuk tambah tenaga bagi lelaki khasnya untuk Dato’, Encik, Pakcik, Abang & Adik Adik diluar sana.

 

Vitamin Untuk Tambah Tenaga Lelaki : CoQ Trol Plus Shaklee

CoQ Trol Plus ini merupakan vitamin yang membekalkan 100 mg CoQ 10, Mixed Tocopherol & Resveretrol. Setiap dari bahan yang dibekalkan mempunyai fungsi dan manfaat yang tersendiri. Yang pastinya Ohsem untuk anda.

Kita cari tahu dulu apa itu Coenzyme Q10?

 

Coenzyme Q10 (CoQ 10) merupakan kompenan yang penting dalam penghasilan tenaga sel dalam tubuh badan kita. Ia terletak didalam mitokondria sebagai stesen jana kuasa. Ianya juga, bertindak seakan kilang tenaga didalam badan kita, kalau berkurang kuantiti CoQ 10 dalam badan kita maka makin berkurang lah tenaga yang tak dapat dihasilkan untuk badan kita.

Nampak tak dekat sini betapa pentingnya Coenzymne Q10 ni untuk badan kita? Jadi kita perlu tahu jumlah yang terbaik untuk bekalkan badan kita dengan CoQ 10 tambahan dari sumber makanan semulajadi.

Untuk pengetahuan kita semua, jumlah CoQ 10 tinggi didalam sel otak, jantung dan hati. Ia bertindak menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. Manakala bahan lain seperti tocopherol & resveretrol tinggi dengan antioksidan yang berkesan dalam membantu melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas.

CoQ 10 ini boleh dihasilkan secara natural oleh badan kita, akan tetapi bila usia semakin bertambah dan meningkat penghasilan CoQ 10 dalam badan juga akan makin berkurangan. Jadi ia akan menjejaskan penghasilan tenaga sel dalam badan kita. Penghasilannya juga boleh berkurang jika badan seseorang mengalami masalah penyakit atau pengambilan ubat tertentu. Contohnya pengambilan ubat “statin” yang berfungsi untuk merendahkan paras kolesterol dalam badan.

Sebab itu, kalau perasan mak ayah kita atau kita sendiri yang dalam masa sama ada makan ubat untuk kawal paras kolesterol ni akan merasa cepat letih & penat. Ini lah dia puncanya, kita kekurangan CoQ 10 dalam badan!

Bila kandungan dan penghasilan CoQ 10 makin berkurang dalam badan seseorang hal ini yang akan membuatkan kita lebih cepat letih, lemah dan mudah mengantuk. Sebab tu lah kita akan cepat terasa badan lagi tua dari usia kita betul tak? Masa ni lah semuanya sakit-sakit, badan lesu, letih & tidak bertenaga.

Jadi langkah terbaik untuk mendapatkan CoQ 10 tambahan untuk badan kita adalah dengan pengambilan suplemen CoQ Trol Plus Shaklee. Kenapa kena makan CoQ 10 dari Shaklee? Teruskan baca.

Anda Tahu Berapa Jumlah CoQ 10 Yang Badan Kita Perlukan Setiap Hari?

Badan kita memerlukan sejumlah 100 mg CoQ 10 setiap hari bagi membantu menghasilkan tenaga didalam mitokondria dengan lebih efisen dan produktif.

Dalam CoQ Trol Plus Shaklee membekalkan 100 mg CoQ bersama resveretrol dan tokoferol. Ianya cukup untuk keperluan badan kita setiap hari. Jadi hanya dengan 1 tablet CoQ Trol dapat membantu kita tampung bekalan CoQ 10 yang mencukupi bagi membantu membekalkan tenaga yang berpanjangan & memelihara jantung yang sihat dan kuat.

 

Apa Tanda Kalau Badan Kita Tak Cukup CoQ 10?

Cepat Letih
Badan Tak Bertenaga
Mudah Mengantuk
Cepat Tercungap-cungap bila naik tangga atau banyak berjalan

Cara Untuk Atasi Masalah Cepat Letih & Tak Bertenaga?

 

Kalau semua tanda-tanda diatas ada pada kita, cara untuk atasinya adalah dengan tingkatkan pengambilan Coenzyme Q10 untuk badan kita setiap hari. Bila paras CoQ10 ni cukup dalam badan kita, insyaa Allah automatik badan kita akan lebih bertenaga & tidak merasai lagi simptom-simptom seperti diatas.

Nak pastikan badan kita dapat hasilkan tenaga yang berpanjangan & kekal cergas sepanjang masa. Bekalkan bekalan CoQ 10 yang mencukupi untuk badan kita jana tenaga setiap masa. Bila CoQ 10 cukup dalam badan automatik badan akan menghasilkan tenaga yang hebat & terbaik setiap hari.

Mana Nak Dapat Coenzyme Q10?

 

Paling senang nak dapatkan Coenzyme Q10 adalah dengan pengambilan CoQ Trol Plus Shaklee. Dia bagi cukup terus CoQ 10 ikut keperluan badan kita setiap hari. 100mg CoQ 10 + Resveretrol + Tocoferol untuk lindungi sel sel badan kita. Bagus kan? Jadi tak usah tunggu lagi jadikan CoQ Trol Plus Shaklee sebagai teman kita setiap hari untuk bekalan tenaga yang berpanjangan.

 

Apa Kata Pengguna CoQ Trol Plus Shaklee?

Nak Rasai Sendiri Keberkesanan CoQ Trol Plus Shaklee Untuk Bekalan Tenaga yang Terbaik dan lagi Power!