Resepi Masakan

Semalam ahad hari cuti, jadi rajinkan diri untuk masak menu berbeza dari hari biasa. Tapi nak yang mudah & cepat penyediaannya memandangkan si kecik baru lepas demam meragam dia tak habis lagi. Tiba-tiba teringin nak -berbuka lontong. Jadi tadi pagi terus pegi kedai beli bahan bahan, lontong dah ada siap masak masa bangun sahur. Jadi… Read More Resepi : Lontong Kuah Lodeh Menu Berbuka Puasa

Lontong Goreng sarapan paling favourite sangat taw. Tambah dengan lauk paru sambal licin pinggan hingga menjilat jari Hihi. Macam pelik je kan, tapi sedap & mudah buatnya. Jom cuba. Lontong Goreng Bahan-Bahan Bahan A Lontong Bahan B 4 ulas bawang merah 2 ulas bawang putih 4 biji Cili Merah Secubit Belacan Segenggam Ikan Bilis Bahan C… Read More Resepi : Lontong Goreng

Assalamualaikum.w.b.t Salam Ramadhan semua, apa khabar sihat? Hari ini nak kongsi satu resepi yang mudah lagi ringkas. Kalau rajin ke mengidam ke boleh buat untuk hidangan berbuka ya. Hehe Spaghetti Goreng ni ala ala Spaghetti Aglio Olio, jadi ke tak jadi makan jea. Hehe janji sedap okayh. Nak tahu macam mana sedap? Bila orang yang… Read More 3 Langkah Mudah Masak Spaghetti Aglio Olia

Assalamualaikum.w.b.t Salam Ramadhan semua kesayangan saya 😉 Alhamdulillah hampir separuh dari bulan Ramadhan telah kita lalui. Moga Allah memberi kesempatan untuk kita merasai hingga ke hujung ramadhan pada tahun ini. Amin Hari ini, sofea nak kongsi satu resepi yang mudah lagi senang untuk buat juadah moreh berbuka puasa. Untuk kurangkan belanja dibazar boleh cuba resepi… Read More Resepi Roti Sosej Goreng Rangup Untuk Juadah Berbuka Puasa