Select Page

Macam semua tahu, badan kita memerlukan sumber tenaga setiap hari untuk melakukan apa jua aktiviti. Kalau badan lemah semangat tak nak buat kerja? Mesti tak kan dan semua akan jadi malas. Oh tidak

Ya badan kita menghasilkan tenaga secara semulajadi, tapi bila dah makin berumur atau makin banyak kerja kita lakukan dengan lebih kerap tenaga akan makin berkurang.

Dalam badan kita mempunyai satu kompoun yang diberi nama Coenzyme Q10 atau lebih dikenali dengan nama CoQ10. Ia merupakan kompaun yang membantu untuk menghasilkan dan menambah tenaga dalam badan kita.

Tapi semakin meningkat usia, ia juga akan makin berkurangan. Hal ini biasanya ada kaitan dengan salah satu penyebab yang menyumbang kepada masalah-masalah kesihatan seperti sakit jantung, brain disorder dan kanser.

Jom Kenali, Apa itu Coenzyme Q10, CoQ10 Shaklee?

Coenzyme Q10, CoQ10 merupakan kompaun dalam tubuh badan manusia yang disimpan didalam sel mitochondria. Sel Mitochondria merupakan kilang yang membekalkan tenaga bagi seluruh tubuh badan kita, kira macam bateri yang tugasnya bekalkan tenaga, ia membekalkan tenaga untuk sel sel dalam badan kita. Mitochondria ni juga membantu melindungi sel badan kita dari oxidative damage & juga dari bakteria, virus punca penyakit.

Untuk pengetahuan semua, semakin meningkat umur seseorang makin berkurang CoQ10 yang terhasil. Jadi anda rasa badan anda cukup tak CoQ10?

coenzyme q10, kelebihan coq10, coq10 shaklee, coq10 untuk kesuburan, coq10 untuk jantung

9 Kelebihan Coenzyme Q10, CoQ10 –  CoQ10 Shaklee

1. CoQ10 Membantu Merawat Penyakit Jantung

Menurut kajian, 420 orang yang mengalami kegagalan jantung, menjalani rawatan dengan CoQ10 selama dua tahun membantu mengurangkan gejala kegagalan jantung & mengurangkan risiko mereka mati akibat masalah no.1 negara ini iaitu sakit jantung.

Satu kajian lagi dengan 641 sample kajian, CoQ10 telah membantu pesakit mengurangkan risiko-risiko sakit mereka. CoQ10 sangat membantu dalam mengurangkan risiko kegagalan jantung.

2. CoQ10 Vitamin Untuk Kesuburan Lelaki & Wanita

Bila bilangan umur makin bertambah, kualiti telur wanita dan sperma lelaki juga akan makin menurun. Maknanya, tingkat kesuburan bagi wanita dan lelaki juga akan berkurangan. Makin kita berumur semakin lambat CoQ10 dihasilkan oleh tubuh badan kita, jadi makin susah nak lindungi telur & sperma dari teroksida atau cepat rosak. Jadi untuk membantu meningkatkan kualiti telur & sprema boleh lah mengambil CoQ10 tambahan untuk bantu tingkatkan kesuburan lelaki dan wanita. CoQ10 untuk kesuburan lelaki dan wanita.

3. CoQ10 Jadikan Kulit Lebih Sihat & Awet Muda

Kulit merupakan organ paling besar pada tubuh badan manusia, dan kulit sangat mudah terdedah dengan segala bentuk agen perosak. Sebab tu kalau perasan, banyak je diantara kita yang kulit cepat rosak atau keleihatan lebih tua berbanding usia sebenar. Ketidakseimbangan hormon dalam badan dan kulit yang terdedah dengan sinaran UV lebih cepat menua & rosak.

Tetapi dengan CoQ10, ia mmebantu mengurangkan kerosakan luaran dan dalaman dengan meningkatkan pengeluaran tenaga dalam sel badan kita sekaligus bertindak sebagai agen anti-oksida yang melindungi sel sel kulit & badan kita.

CoQ10 juga, sangat berkesan sebagai vitamin untuk kulit dan menguragkan kedutan dengan lebih baik & berkesan.

4. CoQ10 Membantu Kurangkan Sakit Kepala Migrain

Fungsi Mitochondria yang tak normal boleh menyebabkan pengambilan kalsium yang meningkat oleh sel, pengeluran radikal bebas yang berlebihan & menyebabkan kurangnya perlindungan antioksidan. Hal ini boleh menyebabkan tenaga yang rendah dalam sel-sel otak & juga migrain.

Disebabkan CoQ10 ada didalam Mitochondria sel, ia membantu meningkatkan fungsi mitochondria dan mengurangkan keradangan atau bengkak yang mungkin berlaku semasa migrain. CoQ10 sangat boleh membantu mengurangkan masalah migrain & mencegahnya. Hal ini terjadi kera ia membantu meningkatkan fungsi mitochondria didalam sel.

5. CoQ10 Membantu Meningkatkan Stamina Badan

Orang yang selalu bersenam dan exercise memang lebih mudah terdedah pada oxidative stress. Atau pengoksidaan pada sel, hal ini boleh memberi kesan pada fungsi otot, dan menyebabkan stamina badan berkurangan. Prestasi badan juga akan merosot. Jadinya, Coenzyme Q10 (CoQ10) ini boleh membantu mengurangkan oxidative stress malah meningkatkan fungsi mitochondria.

Jadi masa bersenam atau melakukan aktiviti fizikal seperti berkebun, berkeja tak lah cepat pancit snagat. Sebab tu lah CoQ10 ni salah satu Vitamin yang sesuai untuk para Atlet. Kesannya  yang superb dalam tambah tenaga untuk bersukan lebih aktif.

6. CoQ10 Membantu Pesakit Diebetes

Pengoksidaan pada sel juga boleh merosakkan sel dalam badan kita. Penyakit metabolik seperti diebetes juga senang nak jadi. Sebabnya bila ada fungsi mitochondria yang abnormal, ia akan mempengaruhi insulin resistance (tindak balas terhadap insulin). CoQ10 ini membantu meningkatkan sensitiviti insulin dan kawal selia gula dalam darah dengan lebih baik. Ia sebagai salah satu usaha cara menurunkan gula dalam darah.

Oleh itu, CoQ10 juga vitamin yang sesuai untuk kencing manis yang bagus. Topup CoQ10 dengan vitamin boleh membantu kompaun ni dalam darah, sebab biasanya pesakit kencing manis & diebetes mempunyai kadar CoQ10 yang rendah.

7. CoQ10 Membantu Ikhtiar Menghalang Kanser

CoQ10 bukan untuk merawat kanser, tetapi seperti mana yang kita tahu oxidative stress boleh merosakkan sel sel badan kita dan fungsi sel. Jadi bila badan kita tak dapat nak lawan oxidative stress dan oxidative damage, maka meningkatlah risiko terkena sakit kanser ni. Jadinya CoQ10 ini membantu melindungi sel-sel badan kita dari Oxidative stress & membantu menghasilkan tenaga dari tahap sel supaya kekal hidup lebih sihat.

Ada kajian menyatakan pesakit kanser memang ada kandungan CoQ10 yang rendah. Ada juga study yang menyatakan bahawa jika CoQ10 ni cukup, maka risiko untuk kena kanser semula adalah rendah, kanser boleh berulang jika tidak terjaga.

8. CoQ10 Vitamin Untuk Otak Sihat & Bagus

Kita semua tahu, mitochondria adalah generator kepada tenaga dalam sel otak kita. Fungsi mitochondria makin lama akan makin merosot seusai usia kita, makin tua makin merosot. Sebab tu lah orang tua ramai kena Alzheimer & Parkinson. Disebabkan CoQ10 mampu meningkatkan risiko oxidative stress, maka ia sesuai untuk ibu ayah kita bagi mengelakkan risiko kena Alzheimer & Parkinson.

9. CoQ10 Membantu Melindungi Kesihatan Paru Paru 

Kesihatan paru paru amatlah penting, paru paru juga mudah terdedah dengan kerosakan sebab kita sedut banyak pencemaran dari udara & sekeliling. Lagi-lagi perokok sangat mudah terdedah dengan kerosakan sel. COPD & Asthma juga ia boleh berpunca daripada para CoQ10 yang rendah dalam badan. Dikatakan juga CoQ10 ini bersifat mengurangkan inflammation (pembengkakan) yang dihidapi oleh pesakit asthma, menjadikan Coenzyme Q10, CoQ10 ini bagus sebagai vitamin untuk lelah, perokon tegar & pesakit paru-paru.

coenzyme q10, kelebihan coq10, coq10 shaklee, coq10 untuk kesuburan, coq10 untuk jantung

Nak Cuba Coenzyme Q10, CoQ10 jenama Shaklee?

Boleh hubungi saya dan terus klik gambar wassap dibawah ini. Jom dapatkan Coenzyme Q10, CoQ10 jenama Shaklee untuk menjamin kesihatan yang lebih baik dan sihat.

pengedar vivix shaklee kuala lumpur