Vivix Shaklee | Diary Safiyah

Vivix Shaklee

1 Penemuan Revolusionari Dalam Anti-Penuaan Pada Tahap Sellular

Beberapa tahun yang lalu, Shaklee telah memperkenalkan Vivix, produk suplemen revolusionari anti-penuaan dalam pertarungan melawan penuaan pada tahap sellular. Lebih 1 juta botol Vivix telah pun terjual.

Vivix merupakan suplemen anti-penuaan terbaik didunia yang dihasilkan selepas menjalankan penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee.

Daripada Ramuan Semulajadi

Vivix Shaklee dihasilkan daripada ramuan semulajadi yang telah diuji bertahun-tahun bagi memastikan hasil yang diberikan memberikan kesan atau impak yang terbaik untuk sel tubuh manusia. Ia terdiri daripada :-

  1. Muscadine Grape
    • Ia merupakan satu-satunya anggur hebat di alam semulajadi yang mempunyai lebih satu kromosom. Ia juga mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi, 1 phyto-nutrien yang tidak dijumpai didalam anggur jenis lain. Ia menunjukkan ciri-ciri yang membantu menghentikan kimia penyebab kanser, anti-virus dan anti-bakteria. Ahli  sains mengganbungkan resveretrol yang lampautulen dengan estrak dari anggur hebat ini, Elderberry Eropah dan Karet ungu. Campuran ini lah yang bertanggungjawab dalam banyak tindakan unik anti-penuaan sellular Vivix.
  2. Purple Carrot
    • Ia adalah sumber terbaik Vitamin A, dan mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yang mustajab. Anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi, termasuk antioksida, anti-radang, anti-mikrobial dan anti-carcinogen dan ia juga berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung
  3. Elderberry (Sambucus Nigra)
    • ElderBerry berkesan dalam mengubati simptom flu atau influenza B. Berry pula mengandungi falvonoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat dan membantu mengukuhkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan bakteria. Elderberry sangat kaya dengan sebatian yang dikenali anthocyanin yang memberi kesan anti-radang dan dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot, demam dan sebagainya. Ia juga mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk strok dan serangan jantung.
  4. Polygonum Cuspidatum
    • Ia juga dikenali sebagai Knotweed Jepun yang merupakan sumber komersial Resveratrol yang juga terdapat dalam ekstrak kulit anggur merah dan biji anggur merah. Ia mempunyai banyak manfaat kesihatan dan digunakan untuk merumuskan suplemen anti-penuaan seperti Resveretrol. Hasil dari ujian menunjukkan resveretrol membantu melambatkan penuaan , merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, dan membantu mengurangkan berat badan.

Vivix Shaklee dirumus daripada buah-buahan semulajadi yang berkualiti tinggi. Yang menyatukan kesemua 4 ramuan diatas. Kehebatan Vivix terbukti dalam 1 kajian klinikal terkini yang menunjukkan ramuan aktif Vivix berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetik yang menolong melambatkan penuaan dari tahap sellular.

4 Kelebihan Vivix® dalam mengatasi Penuaan pada Tahap Sellular

1.   Kerosakan DNA

Setiap hari, setiap sel tubuh kita diserang oleh hampir sejuta serangan yang boleh merosakkan DNA. Serangan ini merosakkan pengkalan data genetik, dan menghasilkan 1 typo (kesilapan dari DNA asal) yang kaan menganggu fungsi setiap sel.

Tetapi, dengan ramuan Vivix ia mampu melindungi dan memperbaiki sellular DNA daripada serangan yang mampu  merosakkannya.

2.   Pengawalan Genetik

Pengawalan genetik boleh menyumbang kepada kemerosotan umur pada tahap sellular. Dengan Vivix, ujian klinikal menunjukkan bahawa ia mampu menolong dan melambatkan penuaan yang terjadi.

3.   Pengeluaran Tenaga yang Menurun oleh sel

Seperti yang kita tahu, mitochondria adalah tempat penghasilan tenaga didalam sesuatu sel.  Apabila kecekapan mitochondria merosot ia akan menjejaskan juga fungsi dan ketangkasan sel-sel yan terbabit.

Dengan Vivix, ia akan membantu menghasilkan pembentukan mitochondria yang baru untuk meningkatkan tahap keberhasilan tenaga didalam sel.

4.   Penimbunan Protin AGE

Kerosakan tahap sellular sel terjejas jika terdapat penimbunan Protin AGE yang banyak. Ia akan mengganggu kesihatan sel-sel tubuh kita.

Dengan kehadiran ramuan Vivix (resveretrol), ia mampu menguatkan 10 kali ganda untuk membantu melambatkan penuaan dan pembentukan Protin AGE yang boleh merosakkan sel-sel tubuh.

Fakta Nutrisi Setiap Hidangan

Jumlah Setiap Botol

150 ml setiap 1 botol

Cara @ Jadual Makan Vivix

Untuk Kesihatan yang berpanjangan  : Minum 1 susu teh sebelum sarapan pagi

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet tambahan.

Sekiranya, anda ingin mencuba produk kesihatan Shaklee seperti diatas , saya adalah Wakil dan Pengedar Shaklee yang bertauliah di Kuala Lumpur. Dengan memberikan konsultasi yang terbaik untuk anda bagi sama-sama meningkatkan kesihatan kita. Demi yang terbaik.

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya dimaklumat berikut:-

Nama : Sofea Effendi

ID Shaklee : 1098878

Email : dsafiyahh@gmail.com

Whatssapp/Phone/Telegram : 018-2887259

*produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.