Ostematrix | Diary Safiyah

Ostematrix Shaklee

Tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia. Ia merupakan kerangka yang membantu menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas. Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan yang menyeluruh. Pengambilan kalsium sangat penting bagi menjamin kesihatan tulang yang kuat dan padat.

Lebih daripada sekadar Kalsium

Ostematrix™ membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi yang sihat. Ia mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah untuk ditelan.

Membantu Mengurangkan Risiko Osteoporosis

Ostematrix™ terbukti secara klinikal membekalkan zat-zat penting yang unik bukan sekadar kalsium untuk membina dan memelihara tulang dan gigi yang sihat, ia juga mampu :-

  1. Membantu mengekalkan tekanan darah normal
  2. Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf
  3. Membantu mengurangkan simptom-simptom senggugut seperti kembung perut, kekejangan, retensi air, mudah meradang dan kemurungan

Bagi membolehkan badan menggunakan kalsium untuk membina dan memelihara kekuatan tulang dan gigi, kalsium perlulah diserap terlebih dahulu. Pengambilan hanya 2 biji Ostematrix sahaja sudah cukup untuk membuktikan peningkatan yang ketara dari segi saintifik kandungan kalsium dalam darah dalam jangka masa 12 jam.

Fakta Nutrisi Hidangan 

4 biji Ostematrix™ dalam masa sehari membekalkan :-

  • 1000 mg (100% Daily Value) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dari sumber semulajadi & mudah diserap oleh tubuh badan
  • 400 mg (100% Daily Value) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
  • 400 IU (100% Daily Value) Vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium dengan lebih efektif

Bilangan Saiz Setiap Botol

120 biji dalam 1 botol

Jadual Makan Ostematrix™

Untuk memelihara kesihatan – 2-4 biji sehari 

Jika anda telah memperolehi sumber kalsium daripada sumber lain seperti susu, keju, yogurt serta dari sayuran hijau, pengambilan bilangan Ostematrix boleh dikurangkan menjadi 2 biji sahaja setiap pengambilan.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

Sekiranya, anda ingin mencuba produk kesihatan Shaklee seperti diatas , saya adalah Wakil dan Pengedar Shaklee yang bertauliah di Kuala Lumpur. Dengan memberikan konsultasi yang terbaik untuk anda bagi sama-sama meningkatkan kesihatan kita. Demi yang terbaik.

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya dimaklumat berikut:-

Nama : Sofea Effendi

ID Shaklee : 1098878

Email : dsafiyahh@gmail.com

Whatssapp/Phone/Telegram : 018-2887259

*produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.