Sakit Lutut & Sendi serta Cara Mengatasinya

cara-merawat-sakit-lutut

Sakit lutut dan sendi  menjadi satu masalah kesihatan yang serius di kalangan rakyat Malaysia pada hari ini. Ia bukan sahaja di negara kita, negara-negara lain juga ramai yang mengalami masalah ini. Gejala sakit lutut dan sendi ini boleh menjadi satu masalah jika tidak dijaga sejak usia muda.

Gejala sakit lutut dan sendi ini kerap dialami pada golongan yang berusia hendaknya, akan tetapi masa sekarang orang muda juga tidak ketinggalan merasai sakit ini. Ia mungkin berpunca daripada gaya hidup yang diamalkan oleh rakyat Malaysia pada hari ini . Jika tidak diatasi atau ditangani sakit lutut boleh menjadi lebih teruk dan sakit.

Hanya yang pernah mengalaminya sahaja yang tahu macam mana sakit dan tidak selesa nya untuk berjalan atau melakukan apa-apa aktiviti sekalipun. Kesian bila tengok mak ayah kita mengalami masalah sakit lutut kan, jalan pun terencut-encut.

Sakit lutut kebiasaannya berpunca daripada keradangan pada sendi. Kebiasaannya orang yang menmpunyai berat badan berlebihan akan lebih cenderung mengalami masalah sakit sendi ini. Terdapat 2 jenis radang yang boleh berlaku pada bahagian lutut kita yang boleh mencederakan  sendi dan tulang kita.

 

Apa itu Arthritis ?

Arthritis merupakan keradangan atau inflamasi pada sendi synovial ia mengandungi cecair synovial fluid ia bertindak sebagai pelincir semulajadi di antara tulang.

 

Jenis Jenis Sakit Lutut & Sendi

  1. Osteoarthritis

Osteoarthritis ialah kehausan arthritis dan gejala ini disebabkan oleh kerosakkan jaringan tulang rawan.

Tanda awal yang dapat dikesan ialah berlakunya pembengkakan dan menyebabkan sendi-sendi terasa kaku dan sakit.

Sendi yang biasa mengalami osteoarthritis ialah bahagian tangan, lutut, pinggang dan  tulang punggung.

Kesakitannya biasa akan menyerang secara perlahan-lahan dan semakin parah jika tidak di atasi, rasa sakit akan lebih terasa sewaktu kita cuba menggerakkan sendi terutamanya waktu bangun pagi.

 

sakit osteoarthritis

 

jenis osteoarthritis

 

 

  1. Rheumatoid Arthritis

Rheumatoid Arthritis merupakan jenis peradangan arthritis yang terjadi ketika sistem tubuh tidak berkerja dengan betul. Ia akan menyebabkan rasa sakit, kaku dan bengkak juga.

Untuk mengesan pada peringkat awal ia agak mudah dikenalpasti akan tetapi ia memerlukan pengesahan yang betul.  Rheumatoid Arthritis dapat dikesan melalui beberapa pemeriksaan seperti keadaan fizikal, pemeriksaan sampel darah dan x-ray.

sakit-sendi-lutut

 

ubat-sakit-lutut

 

Tanda awal Rheumatoid Arthritis

Tanda awal yang dapat kita kenal pasti ialah rasa nyilu, sakit dan berlakunya pembengkakan di bahagian sendi-sendi yang terlibat sepeti di tangan atau lutut.

Jika masalah atau sakit lutut & sendi ini semakin teruk dan tiada perubahan yang berlaku segera berjumpa doktor untuk melakukan pemeriksaan lanjut.

 

Antara Punca Sakit Lutut & Sendi

  • Usia
  • Jantina
  • Cedera pada Sendi
  • Obesiti
  • Keturunan

 

Adakah sakit lutut & sendi boleh ditangani?

Sakit lutut & sendi atau ostearthritis peringkat awal masih boleh ditangani, ia mungkin mengambil masa yang lama tetapi jika ditangani ia akan beransur pulih dengan baik dan membantu mengurangkan kesakitan.

 

Cara Mengurangi Sakit Tulang & Sendi

  1. Menurunkan berat badan bagi yang mengalami obesiti
  2. Bersenam secara konsisten
  3. Mengamalkan gaya hidup sihat
  4. Menjalani fisioterapi
  5. Menggunakan alat bantuan untuk memudahkan pergerakan
  6. Mengambil ubat-ubatan yang disarankan secara berjadual

Selain daripada langkah-langkah di atas, sebagai pesakit kita boleh berikhtiar dengan pelbagai cara. Bagi mengurangkan rasa sakit lutut & sendi dan bagi mengelakkan ia bertambah teruk.

 

Vitamin dan Suplemen yang boleh membantu Osteoarthritis selain Ubat Sakit Lutut?

Ubat sakit lutut? Kita dah biasa sangat dengar atau nampak pesakit yang mengalami masalah sakit lutut akan dibekalkan ubat. Tetapi dalam masa yang sama kita masih boleh berikhtiar dengan cara semulajadi.

Shaklee menyediakan Set Kesihatan Sendi sebagai langkah menyokong kesihatan sendi dan mengurangkan penderitaan yang dialami bagi mereka yang mengalami sakit lutut.

ubat-sakit-lutut

Antara nya ialah :-

  1. Vivix Shaklee

Vivix merupakan minuman Shaklee yang kaya dengan anti-oksidan. Ia diyakini memiliki khasiat yang mampu meningkatkan anti-inflamasi dan kekebalan tubuh.

 

  1. Omega Guard Shaklee

Omega Guard pula ialah suplemen yang mengandungi Omega 3 (melambatkan degrasi tulang rawan) yang membantu mengurangkan keradangan.

Omega juga boleh bertindak sebagai pelincir bagi mengembalikan semula pergerakan secara normal untuk sendi & tulang kita.

 

  1. Ostematrix Shaklee

Ostematrix ialah suplemen semulajadi yang mengandungi kalsium bagi membantu menyokong kepadatan dan kekuatan tulang.

Bagi mendapatkan kepadatan tulang badan kita haruslah membekalkan kalsium sebanyak 1000mg sehari.

Kalsium amat penting bagi memastikan kesihatan otot, tulang dan ligamen. Gandingan kalsium dan magnesium (Ca+  & Mg+) dalam Ostematrix gmembantu penyerapan kalsium dengan lebih efisen ke dalam tulang.

 

Apa Kata Pengguna Shaklee?

ubat-sakit-lutut

 

ubat sakit lutut

 

ubat-sakit-lutut-testimoni-vivix-sakit-lutut

 

Bagaimana Untuk Dapatkannya?

Sekiranya, anda ingin mendapatkan Set Kesihatan Sendi Shaklee, saya adalah Wakil dan Pengedar Shaklee yang bertauliah di Kuala Lumpur. Dengan memberikan konsultasi yang terbaik untuk anda bagi sama-sama meningkatkan kesihatan tubuh badan kita. Memberikan yang terbaik demi yang terbaik.

shaklee-segambut

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya dimaklumat berikut:-
Nama : Sofea Effendi
ID Shaklee : 1098878
Email : safiyah.shaklee@gmail.com
Whatssapp/Phone/Telegram : 018-2887259

*produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat dan menyembuhkan

7 Tanda Awal Penyakit Jantung

Penyakit Jantung merupakan pembunuh no. 1 di Malaysia. Menurut kajian Jabatan Perangkaan Negara penyakit jantung kekal menjadi sebab utama kematian di kalangan rakyat Malaysia dengan mencatatkan 13.5 peratus pada tahun 2014.

Terdapat pelbagai tanda awal yang boleh dikesan. Penyakit jantung dapat di kesan dari peringkat awal mempunyai peluang yang tinggi untuk dirawat dan diubati.

 7 Tanda Awal Penyakit Jantung

1. Nyilu Pada Dada

Kebiasaannya petanda awal penyakit jantung ialah nyilu pada bahagian dada. Sama ada kita perasan atau pun tidak jika nyilu ini datang nafas seakan laju sedikit berbading biasanya. Nyilu dan nyeri di dada membuatkan kita tidak selesa. Hal ini kerana berlakunya penyumbatan arteri yang menyebabkan aliran darah ke seluruh tubuh tidak lancar.

Dari situ kita haruslah berjaga jaga, tidak semestinya nyilu bahagian dada mempunyai masalah penyakit jantung, akan tetapi jika hal ini kerap berlaku anda haruslah berjaga-jaga dan segera meminta nasihat dari Doktor.

2. Sakit Pada Bahagian Badan

Sakit pada bahagian badan juga salah satu tanda awal penyakit jantung. Badan sakit terutamanya di bahagian dada ia berkait dengan jantung. Jika badan susah hendak baring lurus atau tidur anda hendaklah meminta pemeriksaan doktor berkenaan jantung anda. Kerana kebiasaan pesakit jantung sukar untuk baring lurus ketika tidur disebabkan oleh sakit badan.

3. Sesak Nafas

Sesak nafas juga tanda awal yang boleh kita kesan,jika berlaku sesak nafas ia berkaitan dengan jantung yang berkemungkinan anda menghidap sakit jantung peringkat awal.

Jika ia terlalu kerap berlaku walaupun anda tidak melakukan aktiviti yang memenatkan dan sesak nafas secara tiba-tiba segeralah bawa ke hospital untuk pengesahan dan pemeriksaan lanjut.

4. Merasa Mual

Pesakit Jantung biasanya akan kerap merasa mual seperti masuk angin. Ini kerana permasalahan jantung akan menyebabkan pembengkakan pada bahagian perut dan pesakit tidak mempunyai selera untuk makan dan mual.

5. Cepat Merasa Cemas

Merasa cemas @ takut secara tiba-tiba mungkin kita anggap itu biasa. Akan tetapi jika sesuatu hal datang dan membuat kita cepat merasa cemas tak tentu hala, terlalu memikirkan dan membawa kepada stress. Ia adalah salah satu tanda awal penyakit jantung, jangan anggap ia biasa dan tidak perlu membuat pemeriksaan. Segera bawa diri anda untuk memeriksa tahap kesihatan jantung.

6. Pengsan Secara Tiba Tiba

Yang ini sering berlaku terhadap pesakit yang diserang sakit jantung secara tiba-tiba. Memang sukar untuk dikesan, kita hanya boleh berjaga jaga. Biasanya pesakit darah rendah juga akan selalu pengsan secara tiba tiba hal ini kerana oksigen yang dibawa oleh darah tidak cukup sampai ke otak. Hal ini akan kerap berlaku, tetapi jika antara kita kerap pengsan tanpa tahu penyebabnya segera untuk memeriksa ke doktor untuk pengesahan. Cegah dari awal itu lebih baik.

7. Kuat Berpeluh Walaupun Tidak Melakukan Aktiviti

Berpeluh selepas melakukan sesuatu aktiviti atau bersenam adalah normal. Kerana badan kita akan mengeluarkan toksin melalui pelbagai cara. Tetapi jika anda mempunyai simptom cepat berpeluh walaupun tak melakukan apa apa aktiviti. Periksa ke doktor penyebabnya hal ini kerana kuat berpeluh juga merupakan salah satu tanda awal penyakit jantung.

Cara Mengatasi & Mencegah Penyakit Jantung

1. Pemakanan yang Seimbang & Sihat

2. Berhenti Merokok

3. Kurangkan Stress

4. Bersenam Secara Konsisten

5. Pengambilan Suplemen yang tinggi Anti-Oksidan

7 langkah jantung sihat

Vivix Suplemen Tinggi Dengan Anti-Oksidan

Vivix Untuk Jantung

Vivix merupakan minuman anti-oksidan Shaklee. Ia adalah minuman campuran botani yang kaya dengan polifenol (mengandungi khasiat anti-oksidan & anti-penuaan)

Klik Sini Untuk Baca Kelebihan Vivix Shaklee

Vivix minuman anti-oksidan yang membantu melindungi jantung agar lebih sihat. Pengambilan yang berterusan membantu juga mengurangkan risiko penyakit jantung.

Testimoni Vivix Untuk Sakit Jantung

Vivix untuk jantung

 

Bagaimana Untuk Dapatkannya? 

Sekiranya, anda ingin mendapatkan Vivix Shaklee, saya adalah Wakil dan Pengedar Shaklee yang bertauliah di Kuala Lumpur. Dengan memberikan konsultasi yang terbaik untuk anda bagi sama-sama meningkatkan kesihatan tubuh badan kita. Memberikan yang terbaik demi yang terbaik.

shaklee-segambut

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya dimaklumat berikut:-

Nama : Sofea Effendi

ID Shaklee : 1098878

Email : dsafiyahh@gmail.com

Whatssapp/Phone/Telegram : 018-2887259

*produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Testimoni Berhenti Merokok Dengan Vivix Shaklee

Assalamualaiku.w.b.t

Salam Sejahtera dan salam sayang buat semua. Apa khabar hari ini, semua sihat? Alhamdulillah. Pada hari Jummat yang mulia ni Sofea nak kongsi satu Testimoni yang sangat menarik. Khas buat abang-abang sado yang merokok.

Jom kita lihat dulu apa reaksi atau kesan perokok tegar ini setelah mengamalkan Vivix.

 

berhenti-merokok-dengan-vivix-shaklee-testimoni-vivix

 

Encik Uzir merupakan perokok tegar. Sampaikan digelar “Hantu Rokok” banyak cara dia cuba tapi gagal. Tetapi lepas minum Vivix Shaklee menjadi pulak. Kita dengar dulu apa kata Encik Uzir  🙂

 

Berjaya kan? Jika seorang Perokok Tegar mampu BERHENTI MEROKOK anda yang baru-baru nak cuba atau yang tak berapa tegar sangat tu pun boleh cuba berhenti dari sekarang. Hidup tanpa rokok itu lebih sihat dan bertuah. Bertuah sebab organ tubuh badan kita pun bebas tanpa asap-asap yang sentiasa membakar dalam diam organ tubuh badan kita. Jadi bertindak sebelum terlambat. Sayangi diri anda, keluarga dan orang disekeliling kita 🙂

Nak tahu lebih lanjut tentang VIVIX SHAKLEE boleh tekan SINI untuk info dan kelebihannya yang lain.

 

Bagaimana untuk dapatkannya?

Sekiranya, anda ingin mendapatkan Tonik Ajaib Vivix Shaklee, saya adalah Wakil dan Pengedar Shaklee yang bertauliah di Kuala Lumpur. Dengan memberikan konsultasi yang terbaik untuk anda bagi sama-sama meningkatkan kesihatan tubuh badan kita. Memberikan yang terbaik demi yang terbaik.

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya dimaklumat berikut:-

Nama : Sofea Effendi

ID Shaklee : 1098878

Email : dsafiyahh@gmail.com
Whatssapp/Phone/Telegram : 018-2887259

*produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

 

Khasiat & Kelebihan Tonik Ajaib Vivix Shaklee

vivix shaklee terbaik

 

Assalamualaikum.w.b.t

Apa khabar semua? Sihat? Alhamdulillah. Hari ni sofea nak kongsikan pada semua tentang Khasiat dan Kelebihan Vivix Shaklee.

Tonik Ajaib Vivix Shaklee adalah sirap pekat yang berwarna merah yang dihasilkan daripada 4 ramuan semulajadi yang berkualiti tinggi.

Vivix Shaklee merupakan suplemen anti-penuaan yang terbaik didunia. Sehingga ke hari ini kira-kira lebih daripada 1 juta botol Vivix telah pun terjual. Ini sahaja dah menunjukkan yang Vivix Shaklee memang terbaik untuk kesihatan semua.

Terdapat banyak manfaat dan kebaikan tonik ajaib ini. Yang pasti semua orang sukakannya dan mengagumi kehebatannya.

4 Ramuan Utama Vivix :

  1. Polygonum Cuspidatum
  2. Anggur Muscadine
  3. Eldeberi Eropah
  4. Lobak Ungu

Selain daripada 4 ramuan utama ni, Vivix Shaklee juga mengandungi Resveratrol dan 15 Polifenol. Kuasa keberkesanan Vivix adalah 10 kali ganda lebih hebat daripada resveratrol sahaja.

Antara kita masih ada yang tak tahu apa resveratrol ni kan. Apa itu Resveratrol? Resveratrol adalah agen anti-penuaan yang paling kuat dari alam semulajadi. Jadi ia 100% semulajadi.

Vivix sangat terkenal dengan kehebatannya dalam membantu melambatkan proses penuaan secara selular. Denga cara melalui 4 mekanisma Penuaan pada Tahap Selular. Antaranya ialah :-

  1. Melindungi dan menbaiki Kerosakan DNA

Untuk pengaetahuan kita, setiap hari sel tubuh akan diserang oleh hampir 1 juta serangan yang boleh merosakkan DNA. Jadi dengan Vivix ia membantu melindungi & memperbaiki selular DNA.

2.    Memberi impak positif kepada pengawalan genetik

Pengawalan Genetik akan menyumbang kepada kemerosotan umur pada tahap sellular. Jadi Vivix akan mengaktifkan 1 pengawalan genetik utama yang akan menolong melambatkan penuaan tahap sellular.

3.   Menggalakkan pembentukkan baru mitochondria

Seperti yang kita tahu, Mitochondria didalam sel akan menghasilkan tenaga yang diperlukan oleh tubuh badan kita. Bila kecekapan mitochondria merosot fungsi sel dalam tubuh pun akan merosot.

Jadi dengan Vivix ia  akan menggalakkan biogenesis atau pembentukan baru mitochondria untuk tingkatkan tenaga di dalam sel tubuh kita.

4.   Melambatkan pembentukkan Protein AGE

Penimbunan Protein AGE yang berlebihan akan mengakibatkan kerosakan tahap sellular dan menganggu kekuatan sel dan jangka masa hidupnya.

Akan tetapi dengan kehadiran resveratrol didalam Vivix akan membantu melambatkan pembentukan protin AGE. Kerana kuasanya adalah 10 kali lebih kuat untuk melambatkan pembentukkannya.

15 Kelebihan Vivix Shaklee

  • Merendahkan Tekanan Darah Tinggi
  • Meningkatkan Daya Tenaga
  • Meningkatkan Pengeluaran Sperma
  • Anti – Inflamasi
  • Anti – Kanser
  • Merendahkan Tahap Kolesterol
  • Mengurangkan sakit Artritis
  • Meningkatkan Daya Ingatan
  • Menghalang Kejadian Tumor
  • Memperbaiki Mutasi Sel
  • Meningkatkan Pengeluaran Sperma
  • Memutihkan & mengurangkan pigmentasi kulit
  • Mengurangkan Kedutan Halus
  • Mengurangkan Bintik Penuaan
  • Memperbaiki Tekstur Kulit Lebih Cerah & Sekata

 

Kini, ternyata keberkesanan Vivix terbukti oleh setiap penggunanya sendiri yang mempunyai pelbagai jenis masalah kesihatan.

Selain itu, Vivix juga terbukti berkesan untuk mengatasi masalah orang yang hendak berhenti merokok. Jom kita tengok beberapa testimoni pengguna Vivix yang dah berjaya mengatasi setiap masalah kesihatan yang dialami oleh mereka.

 

Testimoni 1


Testimoni 2

Testimoni 3

Testimoni 4

Kesihatan tubuh badan adalah sangat bernilai. Bila badan sakit kita akan rasa yang kesihatan itu adalah sangat berharga kan. Wang ringgit dan harta dah tak ada nilai kalau kita sakit. Jadi untuk semua jagalah kesihatan daripada sekarang. Mencegah itu lebih baik daripada merawat. Jadikan Vivix pilihan utama kita untuk mendapatkan kesihatan yang optimum.

 

Bagaimana untuk dapatkannya?

Boleh hubungi saya di talian yang berikut atau terus klik gambar dibawah untuk pembelian secara terus menggunakan kad debit atau credit anda  😉

cara order vivix shaklee

 

Sekiranya, anda ingin mendapatkan Vivix Shaklee , saya adalah Wakil dan Pengedar Shaklee yang bertauliah di Kuala Lumpur. Dengan memberikan konsultasi yang terbaik untuk anda bagi sama-sama meningkatkan kesihatan tubuh badan kita. Memberikan yang terbaik demi yang terbaik.

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya dimaklumat berikut:-

Nama : Sofea Effendi

ID Shaklee : 1098878

Email : dsafiyahh@gmail.com

Whatssapp/Phone/Telegram : 018-2887259

*produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Vivix Shaklee

Vivix™ Shaklee

 

Vivix-Shaklee-Cara-Berhenti-Merokok

Vivix Shaklee

 

1 Penemuan Revolusionari Dalam Anti-Penuaan Pada Tahap Sellular

Beberapa tahun yang lalu, Shaklee telah memperkenalkan Vivix, produk suplemen revolusionari anti-penuaan dalam pertarungan melawan penuaan pada tahap sellular. Lebih 1 juta botol Vivix telah pun terjual.

Vivix merupakan suplemen anti-penuaan terbaik didunia yang dihasilkan selepas menjalankan penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee.

Daripada Ramuan Semulajadi

Vivix Shaklee dihasilkan daripada ramuan semulajadi yang telah diuji bertahun-tahun bagi memastikan hasil yang diberikan memberikan kesan atau impak yang terbaik untuk sel tubuh manusia. Ia terdiri daripada :-

  1. Muscadine Grape
    • Ia merupakan satu-satunya anggur hebat di alam semulajadi yang mempunyai lebih satu kromosom. Ia juga mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi, 1 phyto-nutrien yang tidak dijumpai didalam anggur jenis lain. Ia menunjukkan ciri-ciri yang membantu menghentikan kimia penyebab kanser, anti-virus dan anti-bakteria. Ahli  sains mengganbungkan resveretrol yang lampautulen dengan estrak dari anggur hebat ini, Elderberry Eropah dan Karet ungu. Campuran ini lah yang bertanggungjawab dalam banyak tindakan unik anti-penuaan sellular Vivix.
  2. Purple Carrot
    • Ia adalah sumber terbaik Vitamin A, dan mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yang mustajab. Anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi, termasuk antioksida, anti-radang, anti-mikrobial dan anti-carcinogen dan ia juga berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung
  3. Elderberry (Sambucus Nigra)
    • ElderBerry berkesan dalam mengubati simptom flu atau influenza B. Berry pula mengandungi falvonoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat dan membantu mengukuhkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan bakteria. Elderberry sangat kaya dengan sebatian yang dikenali anthocyanin yang memberi kesan anti-radang dan dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot, demam dan sebagainya. Ia juga mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk strok dan serangan jantung.
  4. Polygonum Cuspidatum
    • Ia juga dikenali sebagai Knotweed Jepun yang merupakan sumber komersial Resveratrol yang juga terdapat dalam ekstrak kulit anggur merah dan biji anggur merah. Ia mempunyai banyak manfaat kesihatan dan digunakan untuk merumuskan suplemen anti-penuaan seperti Resveretrol. Hasil dari ujian menunjukkan resveretrol membantu melambatkan penuaan , merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, dan membantu mengurangkan berat badan.

 

Vivix Shaklee dirumus daripada buah-buahan semulajadi yang berkualiti tinggi. Yang menyatukan kesemua 4 ramuan diatas. Kehebatan Vivix terbukti dalam 1 kajian klinikal terkini yang menunjukkan ramuan aktif Vivix berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetik yang menolong melambatkan penuaan dari tahap sellular.

 

4 Kelebihan Vivix® dalam mengatasi Penuaan pada Tahap Sellular

1.   Kerosakan DNA

Setiap hari, setiap sel tubuh kita diserang oleh hampir sejuta serangan yang boleh merosakkan DNA. Serangan ini merosakkan pengkalan data genetik, dan menghasilkan 1 typo (kesilapan dari DNA asal) yang kaan menganggu fungsi setiap sel.

Tetapi, dengan ramuan Vivix ia mampu melindungi dan memperbaiki sellular DNA daripada serangan yang mampu  merosakkannya.

2.   Pengawalan Genetik

Pengawalan genetik boleh menyumbang kepada kemerosotan umur pada tahap sellular. Dengan Vivix, ujian klinikal menunjukkan bahawa ia mampu menolong dan melambatkan penuaan yang terjadi.

3.   Pengeluaran Tenaga yang Menurun oleh sel

Seperti yang kita tahu, mitochondria adalah tempat penghasilan tenaga didalam sesuatu sel.  Apabila kecekapan mitochondria merosot ia akan menjejaskan juga fungsi dan ketangkasan sel-sel yan terbabit.

Dengan Vivix, ia akan membantu menghasilkan pembentukan mitochondria yang baru untuk meningkatkan tahap keberhasilan tenaga didalam sel.

4.   Penimbunan Protin AGE

Kerosakan tahap sellular sel terjejas jika terdapat penimbunan Protin AGE yang banyak. Ia akan mengganggu kesihatan sel-sel tubuh kita.

Dengan kehadiran ramuan Vivix (resveretrol), ia mampu menguatkan 10 kali ganda untuk membantu melambatkan penuaan dan pembentukan Protin AGE yang boleh merosakkan sel-sel tubuh.

Fakta Nutrisi Setiap Hidangan

Jumlah Setiap Botol

150 ml setiap 1 botol

Cara @ Jadual Makan Vivix

Untuk Kesihatan yang berpanjangan  : Minum 1 susu teh sebelum sarapan pagi

 

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet tambahan.

 

VIVIX SHAKLEE-VIVIX UNTUK BERHENTI MEROKOK DAN AWET MUDA

 

Sekiranya, anda ingin mencuba produk kesihatan Shaklee seperti diatas , saya adalah Wakil dan Pengedar Shaklee yang bertauliah di Kuala Lumpur. Dengan memberikan konsultasi yang terbaik untuk anda bagi sama-sama meningkatkan kesihatan kita. Demi yang terbaik.

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya dimaklumat berikut:-

Nama : Sofea Effendi

ID Shaklee : 1098878

Email : dsafiyahh@gmail.com

Whatssapp/Phone/Telegram : 018-2887259

*produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.