Dimana Nak Beli Shaklee area Kuala Lumpur & Selangor?

Assalamualaikum.w.b.t

Shaklee Malaysia mempunyai beberapa cawangan di Malaysia. Untuk pengetahuan semua, selepas anda membuat pesanan melalui kami. Kami sebagai Shaklee Distributors Shaklee yang Sah mendapatkan stok dari HQ Shaklee atau Branch.

Dimana Nak Beli Shaklee? Macam Sofea sendiri, selain membuat pesanan Online. Sofea dapatkan stock dari Branch Shaklee Sri Rampai, Kuala Lumpur. Memandangkan ini yang terdekat dan mudah untuk ke sana. Kira-kira dalam 20-30 minit dari rumah. Anda juga boleh mendapatkan produk Shaklee melalui branch-branch yang ada di Malaysia.

Antaranya ialah :-

HQ Shaklee

Shaklee Malaysia (M) Sdn Bhd
Level 9, The Pinnacle
Persiaran Lagoon
Bandar Sunway
47500, Subang Jaya
Selangor

Tel : 03-5622 3188
Fax: 03-5622 3099

Branch Kuala Lumpur

No.32, Jalan Rampai Maju 3
Taman Sri Rampai
53300, Kuala Lumpur

Tel : 03-4142 1067
Fax: 03-4142 1027

Macam Mana Nak Beli Shaklee di Kaunter? Jika anda ingin membeli dikaunter

1. Buat bayaran RM 69 untuk daftar sebagai ahli terlebih dahulu
2. Masukkan ID no Sofea 1098878 sebagai Sponsor
3. Teruskan pembelian dengan Harga Ahli dengan lebih jimat sehingga 25%

Sekiranya, anda ingin mencuba produk kesihatan Shaklee seperti diatas , saya adalah Wakil dan Pengedar Shaklee yang bertauliah di Kuala Lumpur. Dengan memberikan konsultasi yang terbaik untuk anda bagi sama-sama meningkatkan kesihatan kita. Demi yang terbaik.

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya dimaklumat berikut:-

Nama : Sofea Effendi
ID Shaklee : 1098878
Email : dsafiyahh@gmail.com
Whatssapp/Phone/Telegram : 018-2887259

6 Petua Rambut Gugur

Rambut gugur sangat menjadi masalah buat segelintir daripada kita. Kebiasaannya ibu atau wanita yang lepas melahirkan akan mengalami masalah rambut gugur ini. Akan tetapi lelaki juga cenderung mempunyai masalah yang sama. Oleh kerana dari segi pemakanan atau penjagaan rambut yang tidak terjaga.

Kalau kita perasan permulaan terjadinya masalah rambut gugur ini bukan terus banyak rambut yang gugur. Tetapi ia terjadi secara senyap atau perlahan. Mula-mula mungkin kita tak perasan pun sebabnya yang gugur hanya sehelai dua. Tapi jika tidak dirawat ia akan menjadi lebih teruk dari sebelumnya.

“Faktor yang mempengaruhi keguguran rambut”

?? Menopause
?? Hamil
?? Berpenyakit
?? Genetik
?? Pola Pemakanan

Terdapat beberapa petua rambut gugur yang boleh kita gunakan untuk mengatasi masalah ini.

petua rambut gugur

“Petua Rambut Gugur”

1. Amalkan Penjagaan Rambut yang Betul

Penjagaan rambut yang betul sangat mempengaruhi kesihatan rambut kita. Oleh itu untuk mengurangkan keguguran rambut kita hendaklah menjaga rambut dengan mencuci nya setiap hari.

Dan elakkan daripada memberus atau menggosok rambut yang basah dengan tuala untuk mengelakkan kerosakan pada rambut dan kulit kepala.

2. Kurangkan Stress

Stress juga merupakan salah satu punca terjadinya keguguran rambut. Orang yang terganggu emosinya dan tertekan lebih cenderung mengalami masalah keguguran rambut.

Jadi kawal emosi dan diri kita dari stress berlebihan kalau tak mahu jadi botak sepanjang hayat. Lakukan aktiviti-aktiviti yang membina. Seperti bersenam, beriadah bersama rakan atau keluarga. Agar diri kita bebas dari stress.

3. Elak Pemakaian Rambut Palsu

Elakkan daripada terlalu kerap memakai rambut palsu. Ye mungkin dengan gaya ini akan menampakkan anda lebih bergaya dan cantik. Akan tetapi kecantikan ini memudaratkan.

Kerana kekerapan memakai rambut palsu akan membuat rambut kita gugur kerana liang kulit kepala kita tidak mendapat pengudaraan yang cukup.

4. Hadkan Penggunaan Pengering Rambut

Haba yang berlebihan yang digunakan memelalui pengering rambut akan melemahkan protein rambut.

Penggunaan yang terlalu kerap akan menyebabkan kekuatan akar rambut berkurangan dan seterusnya menjadikan rambut lebih senang gugur.

5. Elakkan daripada menggunakan pewarna rambut

Pewarna rambut mengandungi bahan kimia yang merbahaya kepada rambut dan kulit rambut untuk jangka masa panjang. Jika terlalu kerap digunakan silap-silap hari bulan kita botak.

Tetapi jika anda telah terlanjur mewarnai rambut cuci dengan cucian yang bersesuaian dan ikuti dengan conditioner agar rambur kembali sihat dan dapat dirawat dengan baik sebelum terjadinya keguguran.

6. Pengambilan Makanan Tambahan

Seperti yang kita tahu, nutrisi harian yang diperolehi setiap hari dalam makanan kita adalah sangat sikit. Dek kerana cara pemprosesan makanan kita sendiri. Jadi protein dan nutrisi yang terkandung akan menjadi lebih sedikit.

Oleh itu pengambilan makanan tambahan amat digalakkan untuk membantu kita mengatasi masalag rambut gugur. Petua rambut gugur yang satu ini sangat mudah untuk semua orang.

Pastikan pengambilan nutrisi dan vitamin yang mencukupi untuk membantu menguatkan akar rambut, kulit kepala yang sihat dan rambut yang licin dan bersinar.

Vitamin Yang Diperlukan
==================

? Vitamin A
? Vitamin E
? Omega 3
? Vitamin B
? Zink
? Protein

Keguguran rambut kelihatan seperti biasa akan tetapi jika tidak diatasi ia akan menjadi lebih buruk dan teruk. Jadi ambil langkah penjagaan dari sekarang. Semoga beberapa petua keguguran rambut di atas dapat membantu kita dalam masalah keguguran rambut kita.
Salam Sayang,
Sofea @ SID Shaklee Kuala Lumpur

4 Tips Buang Angin Dalam Badan

Badan berangin? Rasa sangat tak selesa. Rasa semua benda tak kena sakit satu badan. Sakit huhu Sofea yakin semua orang mesti pernah mengalami masalah angin dalam badan.

Apa nak buat bila badan berangin? Kita mesti nak ikhtiar untuk buang angin dalam badan kan.

Angin yg termendap didalam badan kebiasaannya akan membuatkan kita rasa kembung perut, loya, pening sehinggakan menganggu prestasi perkerjaan kita. Gas berlebihan dalam badan yg menyebabkan badan berangin ini dapat dikeluarkan melalui burps. Pandai-pandai la cover ye korang huhu

Hari ni Sofea nak kongsikan beberapa tips atau cara buang angin dalam badan untuk rujukan dan solusi untuk semua. Jom cuba jangan simpan angin beracun tu dalam badan lama-lama ya.

“Tips Buang Angin Dalam Badan”

1. Halia

Halia merupakan bahan tradisional yang sangat popular dalam bertindak buang angin dalam badan. Rasanya sangat sedap dan lega bila minum air halia.

Sekarang halia terdapat dalam pelbagai bentuk seperti minuman uncang, teh halia, serbuk halia merah dan sebagainya. Boleh bancuh dan minum untuk buang angin dalam badan.

Pengambilan secara semulajadi juga amat digalakkan kerana sifat semulajadinya akan lebih mudah membantu buang angin dalam badan.

2. Pengambilan Minuman @ Ubat Herba

Minuman atau ubatan herba juga boleh membantu buang angin dalam badan. Sifat herba yang semulajadi sangat mudah membantu angin dikeluarkan dari dalam badan.

Ubatan herba ini boleh didapati di farmasi berdekatan, ia sudah tersedia dalam bentuk cecair atau tablet. Pastikan dos mengikut keperluaannya. Tidak berlebihan daripada dos yang dihadkan.

3. Berurut Badan

Berurut merupakan salah satu solusi yang sangat sangat melegakan. Angin akan mudah dibuang atau dikeluarkan dari dalam badan selepas berurut.

Bila berurut badan akan merasa lebih ringan dan segar. Dan angin akan keluar dengan sendirinya. Biasa kalau berurut di spa selepas diurut kita akan diberikan air halia untuk membantu memudahkan lagi pengeluaran angin. Jadi anda boleh cuba juga minum air halis selepas berurut.

4. Pengambilan Peppermint Ginger Plus Shaklee

Peppermint Ginger Plus merupakan halia pudina yang dapat membantu buang angin dalam badan dan seterusnya membantu melegakan sistem penghadaman. Ia sangat sesuai untuk membantu kita dalam masalah angin dalam badan.

Pudina pula menggalakkan penyerapan nutrisi halia dan membantu melegakan perut. Sangat sesuai diambil oleh mereka yang selalu masuk angin atau ibu mengandung yang kerap loya dan muntah.

Kelebihan Peppermint Ginger Plus

? Membantu mengeluarkan Angin dari dalam badan
? Rasa Kesegaran Pudina nya yang membantu melegakan perut
? Membantu keselesaan perut dan badan
? Membantu melegakan loya muntah ibu mengandung

Anda sering mengalami masalah angin dalam badan. Cuba la beberapa tips ini. Insyaa Allah boleh membantu melegakan masalah angin dalam badan kita. Untuk kesan yang lebih baik boleh cuba Peppermint Ginger Plus Shaklee. Ingat angin dalam badan ingat Peppermint Ginger ?

Bagaimana untuk dapatkannya?

Sekiranya, anda ingin mendapatkan Produk Shaklee, saya adalah Wakil dan Pengedar Shaklee yang bertauliah di Kuala Lumpur. Dengan memberikan konsultasi yang terbaik untuk anda bagi sama-sama meningkatkan kesihatan. Memberikan yang terbaik demi yang terbaik.

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya dimaklumat berikut:-

Nama : Sofea Effendi

ID Shaklee : 1098878

Email : dsafiyahh@gmail.com
Whatssapp/Phone/Telegram : 018-2887259

Tips Bisnes Online Untuk Newbie

Business online telah menjadi medium utama rakyat malaysia pada hari ini. Tak kira bangsa atau usia, semua telah memulakan perniagaannya dari offline kepada bisnes online.

Terdapat beberapa tips bisnes online yang perlu kita ketahui. Sebelum memulakan sesuatu perniagaan kita haruslah mempunyai persediaan tidak kira dari segi mental & fizikal.

Tips bisnes online untuk newbie

“Tips Bisnes Online Untuk Newbie”

1. Minat
Sebelum memulakan sebarang perniagaan. Mestilah kena ada minat dalam diri kita. Minat untuk berniaga minat untuk menolong orang lain dan minat untuk memudahkan orang lain.

90% rezeki datang dari berniaga, akan tetapi kita perlu dan mesti ada minat dalam bidang perniagaan. Kerana bila kita berniaga kita lagi seronok melakukan sesuatu perniagaan tersebut.

Bukan sekadar mahukan untung dalam perniagaan, minat yang kuat dalam bidang ini akan mendorong diri kita untuk lebih berjaya.

2. Gadget
Untuk menjalankan perniagaan online kita mesti ada gadjet untuk diri kita. Sama macam kita nk berniaga kita perlukan tempat atau tapak berniaga. Begitu juga sebelum memulakan perniagaan online, gadjet adalah medium sangat penting untuk kita melakukan urusan jual beli bersama bakal pelanggan-pelanggan kita.

Sediakan gadjet untuk mulakan perniagaan online anda.

3. Permintaan Produk Yang Tinggi

Dalam menjalankan bisnes online. Fokuskan tips bisnes online yang satu ini. Masa ini terlalu banyak produk produk yang telah dijual di online. Sebelum kita memulakan bisnes online kaji dahulu produk yang hendak kita jual.

Adakah permintaannya tinggi. Kerana produk yang tinggi permintaannya di pasaran lebih mudah untuk kita jual.

4. Skopkan Golongan Pelanggan

Dalam memulakan bisnes online. Sebelum memilih produk apa yang hendak dijual. Skop golongan pelanggan yang hendak membeli produk kita.

Contohnya jika hendak menjual barangan bayi. Pelanggan kita adalah golongan ibu ibu. Jadi jualan kita lebih fokus kepada golongan ibu ibu yang sentiasa hendak membeli barangan bayi.

5. Modal yang Rendah

Modal merupakan titik permulaan untuk kita berniaga. Terutamanya memulakan bisnes online. Jika bisnes kita tidak maju seperti orang lain kita akan mengalami kerugian. Cuba mulakan bisnes dengan modal yang rendah.

Ia lebih mudah untuk kita mendapatkan keuntungan yang lebih dalam memulakan bisnes online kita.

Jadilah peniaga yang bijak dalam mengatur perniagaan kita. Peluang ada dimana-mana.

Bercakap tentang modal yang rendah, Shaklee merupakan syarikat yang membuka peluang untuk kita sebagai newbie memulakan bisnes online.

Dengan Modal serendah RM 70, kita mampu menjana pendapatan sehingga 4 ke 5 angka.

Berminat untuk menjana pendapat bersama Shaklee? Hubungi Sofea untuk pertanyaan lanjut.

Sekiranya, anda ingin mendapatkan Produk Shaklee juga, saya adalah Wakil dan Pengedar Shaklee yang bertauliah di Kuala Lumpur. Dengan memberikan konsultasi yang terbaik untuk anda bagi sama-sama meningkatkan kesihatan. Memberikan yang terbaik demi yang terbaik.

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya dimaklumat berikut:-

Nama : Sofea Effendi

ID Shaklee : 1098878

Email : dsafiyahh@gmail.com
Whatssapp/Phone/Telegram : 018-2887259