Kehamilan

Vitamin Bantu Naikkan Bacaan HB Ibu Hamil – Elak Anemia

Stress rasanya bila tiap kali check up bacaan HB masih lagi rendah. Walaupun 2 minggu lalu nurse dah tukar ubat lain tapi hari ini check up masih rendah.

Masalah HB rendah bahaya sangat ke sampaikan nak kena cek tiap kali pemeriksaan?

Mungkin ianya nampak macam masalah biasa, tetapi jika ia dibiarkan berlarutan akan menjejaskan perkembangan bayi didalam kandungan kita. Bahaya jugak taw bila bacaan HB selalu rendah ni.

Bila HB ibu rendah ibu akan cepat merasa letih dan pening-pening. Rasa tak larat nak buat kerja apatah lagi nak berjalan. Bila ibu dah rasa simptom-simptom macam ni walaupun belum masa untuk check up ibu cepat-cepat buat pemeriksaan lanjut.

Banyak sebab kenapa HB rendah ketika ibu mengandung yang ibu tak tahu. Sampaikan rasa stress bila tiap kali jumpa doktor.

Ada 2 cara nak naikkan bacaan HB ibu ketika hamil. Yang pertama, memastikan pengambilan makanan yang membantu menaikkan bacaan HB ke paras normal. Contohnya seperti pengambilan sayuran hijau bayam & brokoli secara konsisten bagi membantu penghasilan sel darah merah yang baik.

Zat besi untuk naikkan hb

 

Yang kedua ialah dengan pengambilan Vitamin tambahan yang tinggi dengan zat besi. Pengambilan vitamin tambahan adalah bagi menyokong bekalan nutrisi yang dibekalkan setiap hari adalah mencukupi.

Tapi dalam masa sama vitamin tambahan bukan lah lesen untuk ibu tidak mengambil makanan yang sihat ya. Walaupun nasi bungkus cuba lah pilih menu yang berkhasiat.

Vitamin tambahan adalah berperanan untuk bantu membekalkan nutrisi tambahan untuk tubuh badan kita. Memandangkan ibu berkongsi semua nutrisi dengan bayi jadi ibu perlukan nutrisi tambahan bagi menyokong kesihatan ibu dan perkembangan bayi yang baik. Bacaan HB pun cantik je bila badan kita dapat menyerap nutrient dengan baik dan menghasilkan sel darah merah yang sihat ketika hamil.

Vitamin Yang Bantu Naikkan Bacaan HB Ketika Hamil

1. Vita-Lea Shaklee

vitamin bantu naikkan bacaan hb

Vita-Lea merupakan multivitamin dan multimineral yang lengkap dengan kehadiran zat besi. Seperti mana yanb ibu ibu tahu, untuk menghasilkan sel darah merah yang sihat ia memerlukan kehadiran zat besi yang mencukupi. Zat Besi diperlukan bagi membantu meningkatkan Hemoglobin dalam darah.

2. BComplex Shaklee

Vitamin untuk naikkan bacaan hb

BComplex membekalkan vitamin B yang lengkap dengan asid folik. Badan kita memerlukan Vitamin B12 untuk menghasilkan sel darah merah yang sihat. Didalam BComplex ia membekalkan Vitamin B12 yang lengkap bagi membantu ibu menangani masalah bacaan HB rendah ketika hamil.

Ia juga membekalkan asid folik yang baik untuk perkembangan bayi.

 

3. Sustained Release Vita-C Shaklee

vitamin untuk naikkan bacaan hb

SR Vita- C Shaklee membekalkan vitamin C  sebanyak 500mg setiap satu tablet. Kelebihan Vitamin C Shaklee ialah ia dilepaskan secara berperingkat sepanjang 5 jam. Jadi tak adalah ia membazir dibuang begitu saja kan bila badan kita cukup bekalan. Vitamin C ni diperlukan bagi membantu penyerapan zat besi dengan lebih berkesan. Jadi pengambilannya bersama Vita-Lea membantu zat besi diserap dengan lebih baik.

Pengalaman Sofea sendiri konsisten pengambilan makanan untuk naikkan bacaan HB dan Vitamin-Vitamin di atas bacaan HB sentiasa cantik.

Dalam 11 minggu bacaan HB cecah 16gm. Bacaan normal untuk ibu hamil adalah paras 12. Kalau dah bawah 10 tu ibu kena ikhtiar untuk naikkan HB ya.

Dibawah adalah rekod pemeriksaan ketika 11 minggu kehamilan dengan pengambilan Vita-Lea, BComplex, SR Vitamin C dan beberapa Vitamin Shaklee bagi set hamil yang lain.

vitamin untuk tingkatkan bacaan hb

Pilihan ditangan ibu, buatlah pilihan yang terbaik. Pastikan bacaan HB sentiasa normal dan ok bila tiap kali check up bagi memastikan perkembangan bayi sentiasa baik & sihat.

Vitamin hamil shaklee

Bagaimana nak dapatkan Vitamin Shaklee ?

Sekiranya, anda ingin mendapatkan Vitamin Shaklee, saya adalah Wakil dan Pengedar Shaklee yang bertauliah di Kuala Lumpur. Dengan memberikan konsultasi yang terbaik untuk anda bagi sama-sama meningkatkan kesihatan menjadi lebih baik. Memberikan yang terbaik demi yang terbaik. Pos ke Seluruh Malaysia & Sabah/Sarawak.

shaklee-segambut

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya dimaklumat berikut:-
Nama : Sofea Effendi
ID Shaklee : 1098878
Email : safiyah.shaklee@gmail.com
Whatssapp/Phone/Telegram : 018-2887259

*produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

7 thoughts on “Vitamin Bantu Naikkan Bacaan HB Ibu Hamil – Elak Anemia

  1. Hqi Safiya .. Kak lya singgah sini balas kunjungan .. Tq tau sudi jenguk2 blog akak.. Shaklee mmg terbaik dan diyakini pengguna di luar sana..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge