Energizing Soy Protein (ESP) | Diary Safiyah

Energizing Soy Protein Shaklee

Energizing Soy Protein atau ESP merupakan minuman yang berasaskan soya rendah lemak yang berkhasiat. Ia merupakan minuman soya non-GMO (non-genetically modified organism) iaitu soya yang digunakan tidak diubah secara genetik. Ia juga merupakan sumber protein yang lengkap sesuai untuk seisi keluarga dengan adanya 9 asid amino yang diperlukan oleh tubuh badan.

Kelebihan Energizing Soy Protein (ESP)

  • Protein membantu membina dan memperbaiki tisu-tisu badan
  • ESP mengandungi 14 gram protein kacang soya dalam setiap hidangan membantu meningkatkan kesihatan jantung
  • Setiap hidangan membekalkan 50 % keperluan kalsium untuk menyokong pertumbuhan tulang yang kuay. Setiap canister ESP boleh digunakan untuk 30 hidangan atau lebih.
  • Mengandungi kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat, payudara dan simptom menopous
  • Hidangan yang serba lengkap dengan sumber protein dan lain-lain khasiat utama yang ideal
  • Indeks Glisemik (GI) yang rendah iaitu 39 untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah yang optimum menjadikan ESP sangat sesuai untuk penghidap kencing manis
  • 1 hidangan ESP bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid urik dan sangat mudah untuk diserap oleh badan

Manfaat Utama Energizing Soy Protein

Awet Muda – Asid Amino sangat penting untuk membina kuku, otot, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain-lain. Pengambilan ESP yang konsisten adalah kunci kepada awet muda.

Baik untuk Hormon – Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan Isoflavines, yang mana fungsinya sama dengan hormon estrogen wanita. Ia juga membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung

Baik untuk Prostat – Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti berupaya menghalang pertumbuhan dan penularan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas didalam sel badan yang mana sel radikal bebas ini berupaya menukarkan sel DNA asal kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari dan pembesaran prostat.

Kulit lebih Remaja – Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan kelembapan kulit dan kepejalan otot, mempercepatkan penyembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

Pembekal Tenaga – Membekalkan tenaga dengan segera dan membantu meningkatkan sistem imun badan serta mencegah migrain, imsomnia dan tekanan

Membaiki Pigmentasi Kulit – ESP membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan penuaan pada kulit serta mengatasi masalah rambut beruban dan gugur.

Membaiki Memori – Membantu meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.

Cara Pemakanan / Pengambilan Energizing Soy Protein (ESP)

2-3 kali sehari, 2 sudu besar (sekiranya dalam keadaan perur kosong)

Boleh dicampur dengan Meal Shake dan Perfomanance Drink

Antara Resepi Lain Pengambilan Energizing Soy Protein (ESP)

1. ESP + Air Suam

2. ESP + Fresh Milk

3. ESP + Fresh Milk + Kurma

(Rendam kurma dalam susu selepas beberapa jam blend/shake bersama 1 sudu ESP)

4. ESP + Anmum

5. ESP + Perfomance Drink Shaklee + Meal Shakes

6. ESP + Nesvita 3 in 1

7. ESP + Tropicana Twister

8. ESP + Ribena

9. ESP + jus buah (mangga,tembikai,epal,lobak putih)

10. ESP + Milo / Horlicks

11. ESP + Bandung

12. ESP + Meal Shakes + Aiskrim

Sekiranya, anda juga ingin mencuba produk kesihatan Shaklee seperti diatas , saya adalah Wakil dan Pengedar Shaklee yang bertauliah di Kuala Lumpur. Dengan memberikan konsultasi yang terbaik untuk anda bagi sama-sama meningkatkan kesihatan kita. Demi yang terbaik.

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya dimaklumat berikut:-

Nama : Sofea Effendi

ID Shaklee : 1098878

Email : dsafiyahh@gmail.com

Whatssapp/Phone/Telegram : 018-2887259

*produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.