Harga Vitamin Shaklee Bermula 1st May 2017

 Shaklee merupakan Syarikat No. 1 dalam penghasilan atau pembuatan vitamin dan makanan tambahan bagi menjamin kesihatan yang baik untuk tubuh badan kita

 Produk Shaklee adalah HALAL dan telah mendapat kelulusan daripada KKM HALAL (Islamic Services of America, ISA dan telah diiktiraf oleh JAKIM 

Hampir 250 Juta USD akan dilaburkan setiap tahun bagi menjalankan ujian kualiti terhadap setiap produk bagi menjamin keberkesanan & keselamatan bagi setiap pengguna

Harga produk Shaklee sangat berbaloi jika dibandingkan dengan kualiti setiap produknya. Dibandingkan dengan produk yang ada dipasaran yang mempunyai fungsi lebih kurang sama, produk Shaklee lebih berkesan & murah bergantung dengan kuantiti & kualiti yang dibekalkan dalam setiap vitamin.

Disclaimer : Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit

  • Senarai Harga dibawah tidak termasuk kos penghantaran bagi setiap produk
  • Kadar Pos Penghantaran anggaran RM 10.60 (Semenanjung Malaysia) & RM 21.20 (Sabah/Sarawak/Labuan)
  • Sila Klik pada Icon @ Hubungi saya untuk proses pembelian

 

PRODUK

VITAMIN

KESIHATAN

SAIZ UV  HARGA (RM)

(include GST)

ADVANCED JOINT HEALTH TABLET 60 tablet 31 UV OOS
ALFALFA COMPLEX 330 tablet (S)

700 tablet (L)

13 UV (S)

25 UV (L)

RM 60.95 (S)

RM 108.65 (L)

B-COMPLEX 120 tablet 13 UV RM 58.75
CARATOMAX 30 kapsul 19 UV RM 82.15
CHEWABLE VITA-C PLUS 100mg 90 tablet 9 UV OOS
 COLLAGEN POWDER  15 sachet  74 UV  RM 315.88
 CoQ HEALTH PLUS  30 kapsul  31 UV  OOS
 CINCH ENERGY TEA  28 sachet  37 UV OOS
CINCH SHAKE MIX 15 hidangan 37 UV RM 192.13
DTX COMPLEX 90 tablet 40 UV RM 165.63
ESP SOY PROTEIN ISOLATE POWDER 850 gram 39 UV RM 170.93
GARLIC COMPLEX 60 tablet 13 UV RM 59.63
GLA COMPLEX 60 kapsul 24 UV RM 96.73
HERB-LAX 120 tablet 12 UV RM60.95
 LECITHIN  180 kapsul  11 UV  RM 58.30
MEAL SHAKES 544 gram 31 UV RM 127.20
NUTRIFERON 30 paket 41 UV RM 192.13
OMEGA GUARD 90 kapsul 35 UV RM 144.43
OSTEMATRIX 120 tablet 16 UV RM 64.93
PEPPERMINT GINGER PLUS 90 tablet 12 UV RM 50.35
PERFOMANCE DRINK 539 gram 21 UV RM 91.43
PHYTOCOL-ST 120 tablet 49 UV RM 209.35
SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS 180 tablet 23 UV RM 103.35
VITA-E COMPLEX 120 tablet 38 UV RM 165.63
VITA-LEA FOR CHILDREN  60 tablet 28 UV RM 117.93
VITA-LEA IRON FORMULA  120 tablet 23 UV RM 99.38
VIVIX  150 ml 118 UV RM 503.50
ZINC COMPLEX  120 tablet 8 UV OOS

 

Bagaimana nak dapatkan Produk Shaklee?

Sekiranya, anda ingin mendapatkan Produk Shaklee, saya adalah Wakil dan Pengedar Shaklee yang bertauliah di Kuala Lumpur. Dengan memberikan konsultasi yang terbaik untuk anda bagi sama-sama meningkatkan kesihatan menjadi lebih baik. Memberikan yang terbaik demi yang terbaik. Pos ke Seluruh Malaysia & Sabah/Sarawak.

shaklee-segambut

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya dimaklumat berikut:-
Nama : Sofea Effendi
ID Shaklee : 1098878
Email : safiyah.shaklee@gmail.com
Whatssapp/Phone/Telegram : 018-2887259

*produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

 

9 Teknik Meneran Dengan Betul – Ibu Hamil Kena Tahu

teknik meneran dengan betul-cara meneran

Diawal kehamilan banyak perkara baru yang ibu-ibu perlu belajar & ambil tahu untuk memastikan kesihatan ibu dan bayi sentiasa baik dan terjaga. Saat-saat manis yang menjadi kenangan apabila selepas melahirkan biasanya adalah di fasa awal kehamilan.

Saat pertama kali menerima berita kehamilan merupakan perkara paling gembira yang kita semua rasa, tidak kira kehamilan yang pertama atau selepasnya. Sebagai ibu dan pasangan berita gembira ini sentiasa di tunggu-tunggu dan menjadi berita yang sangat manis.

Berbagai ujian yang ibu perlu alami selain daripada pening, loya & mabuk di awalnya. Tetapi insan yang bernama ibu ini sentiasa kuat demi anugerah kecil yang di kandungnya. Akan tetapi ia hanya lah sementara, masuk 2nd trimester semuanya kembali normal. Ibu lebih berselera makan sehingga lupa orang sebelah. Macam tu sekali hihi

Bila dah masuk 3rd trimester, ibu-ibu haruslah menyiapkan persediaan tidak kira dari segi persediaan untuk ke hospital dan sebagainya. Tapi ada yang lebih penting buat ibu-ibu pertama kali, ilmu meneran dengan betul juga haruslah disiapkan dan dipelajari agar proses bersalin lebih mudah hendaknya.

9 Teknik Meneran Dengan Betul yang Ibu Hamil Kena Tahu

teknik meneran dengan betul-cara meneran

 

teknik meneran dengan betul-cara meneran

 

teknik meneran dengan betul-cara meneran

 

teknik meneran dengan betul-cara meneran

 

teknik meneran dengan betul-cara meneran

 

teknik meneran dengan betul-cara meneran

 

teknik meneran dengan betul-cara meneran

 

 

teknik meneran dengan betul-cara meneran

 

teknik meneran dengan betul-cara meneran

 

Teknik-teknik ini sangat membantu ketika proses bersalin, dan biasanya doktor juga akan memberi tahu kita saat detik-detik kesakitan atau kontraksi datang agar kita disarankan untuk meneran ketika itu.

berdasarkam pengalaman sofea sendiri, masa sebelum meneran doktor akan guide cara untuk meneran ketika itu. Sempat juga dengar doktor ajar walaupun masa tu dan sakit sangat. Tapi lebih baik kita buat persediaan awal belajar teknik meneran dengan betul ini sebab masa dah sakit nanti kita dah lebih bersedia untuk meneran.

Selain daripada mengamalkan teknik  meneran dengan betul, sebelum bersalin minta maaf dengan suami. Minta suami doakan dan ampunkan semua dosa-dosa kita. Insyaa Allah dipermudahkan. Lazimi doa an zikir juga ketika berada di Labour rrom atau diambang kesakitan. Ingatlah Allah insyaa Allah dimudahkan semuanya.

Sofea doakan semua ibu-ibu dapat melahirkan dengan senang dan tenang. Moga ibu dan bayi berada dalam keadaan sihat walafiat hendaknya. Amin. Kongsi teknik ini bersama sahabat-sahabat kita terutamanya buat ibu-ibu muda. Moga bermanfaat.

Resepi : Lontong Kuah Lodeh Menu Berbuka Puasa

Semalam ahad hari cuti, jadi rajinkan diri untuk masak menu berbeza dari hari biasa. Tapi nak yang mudah & cepat penyediaannya memandangkan si kecik baru lepas demam meragam dia tak habis lagi. Tiba-tiba teringin nak -berbuka lontong. Jadi tadi pagi terus pegi kedai beli bahan bahan, lontong dah ada siap masak masa bangun sahur. Jadi tinggal nak siapkan kuah sahaja.

Bahan-Bahan Lontong Kuah Lodeh Untuk 4 Orang Makan

resepi lontong kuah lodeh sedap

“Gambar ehsan cik google, tak sempat nak snap. Seakan macam ni lah hasilnya. Sesuai untuk dijadikan juadah berbuka & menu hari raya – Lontong Kuah Lodeh”

Bahan A – Untuk Kuah Lodeh 

  • 3 Biji Bawang Merah
  • 2 Biji Bawang Putih
  • 2 Hiris Halia
  • 1 Ulas Serai
  • Sedikit Ketumbar
  • Secubit Jintan
  • 4 Biji Cili Api
  • 2 Hiris Kunyit
  • sedikit ikan bilis

Bahan B

  • Sebiji Kelapa – Perah ambil santannya
  • Cili Kering & Bawang – untuk Buat sedikit sambal
  • Tauhu Kering
  • sedikit Suon
  • Tempe
  • Karot
  • Kacang Panjang
  • Sayur Gubis
  • Telur 3 biji – Rebus

Cara-caranya

  1. Kisarkan semua Bahan A di atas sehingga halus
  2. Tumiskan terlebih dahulu sehingga masak & keluar minyak
  3. Sementara tunggu rempah masak boleh goreng tempe jangan terlalu garing goreng ala kadar sahaja
  4. Potong sayur karot, kacang panjang & gubis
  5. Setelah rempah masak, masukkan kesemua sayur, tempe & tauhu ke dalam periuk bersama rempah
  6. Gunakan santan cair & hidupkan api perlahan sehingga sayur mendidih
  7. Letak garam secukup rasa
  8. Masukkan sedikit suon kedalam nya
  9. Setelah mendidih tambahkan santan pekat
  10. Timba secara perlahan kuah tersebut sehingga mendidih
  11. Selepas itu buat sambal sedikit bagi menyedapkan rasa sewaktu makan
  12. Kisar Cili Kering + Bawang, selepas itu goreng sehingga masak.
  13. Masukkan garam & gula secukup rasa & ikan bilis

Setelah semua masak boleh sedia untuk di hidang sewaktu berbuka. Kalau ada serondeng lagi sedap jadi kalau rajin buat la ye kalau tak pi beli hihi

Sofea da siap ada serondeng ikan jadi tinggal nak letak je. Jadi menu berbuka setelah 9 hari berpuasa ialah Lontong Kuah Lodeh. Rasa nya? Mesti lah sedap kan. Selamat mencuba semua 🙂

 

Testimoni Susu Meriah & Pekat Dengan ESP Shaklee

Pagi Jumaat ketika bangun sahur Sofea dapat mesej dari customer yang baru ambil ESP Shaklee ketika berpantang anak pertamanya. Baru je lagi hantar pada dia dalam awal Mei kelmarin. Tujuannya adalah nak kekal bertenaga dan ingin memastikan badan dapat hasilkan susu ibu yang berkualiti dan baik buat si manja. Susu Meriah & Pekat itu rezeki buat ibu & si manja.

Buat pengetahuan semua, susu ibu merupakan susu terbaik buat si manja sejak hari pertama kelahirannya. Penyusuan susu ibu amat digalakkan diteruskan sehingga anak berumur 2 tahun. Akan tetapi ia bergantung pada rezeki anak & ibu itu masing-masing. Kerana perjalanan penyusuan yang mesti nya berbeza setiap ibu.

Kita dengar apa kata Ibu Muda yang Berpantang Bersama ESP

Testimoni Susu Meriah & Pekat Dengan ESP

testimoni esp shaklee untuk banyakkan susu-esp shaklee

” Nak bagi tahu ni sejak minum ESP susu banyak sangat tak henti-henti”

ESP Shaklee membekalkan tenaga yang berpanjangan kepada ibu terutamanya selepas proses bersalin. Ia juga sesuai diambil ketika berpantang.

ESP juga membantu merangsang penghasilan susu ibu dan membuatkan susu ibu menjadi lebih pekat berkrim. Protein yang dibekalkan membantu badan ibu menghasilkan susu dengan lebih berkhasiat buat si manja.

Bila customer kata tak sia sia beli memang berbaloi dengan kesannya yang mereka rasai. Sofea sendiri minum ESP dan berpantang dengan Set Berpantang Shaklee untuk anak yang pertama.

Susu yang dihasilkan memang penuh berkrim nampak bila kita freeze kan susu tu nanti masa dah cair dan nak panaskan lapisan atas sekali yang tebal macam yogurt tu menandakan susu ibu pekat dan berkrim. Baby pun sedap minum, sebab itu baby yang ibu nya minum ESP badannya seperti di pam pam. Hihi Memang seronok minum ESP Shaklee ni.

“Lebih Kerap Bayi Menyusu atau Lebih Kerap Sesi Perahan Maka Lebih Banyak Susu Ibu yang Dihasilkan”

Berbalik pada konsep “supply & demand” buat ibu ibu muda jangan kelam kabut sehari selepas kelahiran dan sibuk cari ‘milk booster”. Buat pengetahuan ibu-ibu, susu kita akan terhasil selagi mana ada permintaan, signal akan di hantar ke otak untuk meghasilkan susu bila ada rangsangan terhasil.

Untuk permulaan ibu perlu fokus pada supply & demand sahaja, mood kena jaga. Bila mood happy susu pun akan meriah meriah.

Tapi boleh ke kalau nak jugak ESP Shaklee?

Boleh, ESP merupakan suplemen yang membantu menyokong kesihatan kita. Ia membekalkan tenaga yang berkekalan sesuai untuk ibu berpantang & menyusu macam kita. Dalam masa ambil ESP ibu boleh teruskan fokus untuk penghasilan susu yang lebih untuk si manja.

Susu banyak & meriah, bila minum ESP bertambah pekat & berkrim. Boleh bayangkan tak? Memang umph untuk si manja.

Bagaimana nak dapatkan ESP Shaklee?

Sekiranya, anda ingin mendapatkan ESP Shaklee, saya adalah Wakil dan Pengedar Shaklee yang bertauliah di Kuala Lumpur. Dengan memberikan konsultasi yang terbaik untuk anda bagi sama-sama meningkatkan kesihatan menjadi lebih baik. Memberikan yang terbaik demi yang terbaik. Pos ke Seluruh Malaysia & Sabah/Sarawak.

shaklee-segambut

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya dimaklumat berikut:-
Nama : Sofea Effendi
ID Shaklee : 1098878
Email : safiyah.shaklee@gmail.com
Whatssapp/Phone/Telegram : 018-2887259

*produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

 

Kebaikan ESP Shaklee – Soy Protein Shaklee

kebaikan esp shaklee-esp shaklee-protein

Soy Protein Shaklee atau lebih dikenali sebagai ESP Shaklee (E-Soy Protein) amat dikenali dikalangan masyarakat Malaysia pada hari ini. Sesuai dengan usia nya yang telah menceah 100 tahun kewujudannya, ESP amat terkenal dengan khasiatnya yang tersendiri. Susu Soya Protein yang hadir bersama perisa vanilla amat sedap rasanya sehingga menjadi rebutan ramai. Terdapat banyak kebaikan ESP Shaklee yang boleh kita perolehi hanya daripada satu Canister sahaja.

ESP Shaklee – Soy Protein Isolate Powder

esp shaklee-kebaikan esp shaklee-protein shaklee

ESP Shaklee merupakan protein soya bukan – GMO (Genetically Modified Organism) yang lengkap dengan Asid Amino perlu. Ia merupakan sumber protein soya terbaik

Berapa gram protein dalam ESP Shaklee? 

Dengan 1 hidangan ESP Shaklee ia membekalkan 14 gram protein soya bukan-GMO yang berkualiti tinggi

1 Hidangan ESP juga protein yang diperolehi bersamaan dengan :-

  • 2 x daging
  • 4 x telur
  • 12 x susu

ESP Shaklee membekalkan 9 asid amino lengkap yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan kita. Dimana ia haruslah didapati daripada diet harian & pemakanan kita sendiri. Bila minum ESP kita dah dapat pastikan bahawa dalam masa sehari badan telah menerima 9 Asid Amino penting tersebut.

ESP merupakan susu soya protein yang rendah lemak dan bebas laktosa & kolestrol. Ia dihasilkan dibawah satu program yang digelar identity Preservation Program (IPP) bukan suka suka proses ya. Ia sangat dijaga kualiti nya.

Kelebihan ESP Shaklee

  • Tinggi Protein
  • Tinggi Kalsium
  • Rendah Lemak
  • Rendah Kalori
  • Indeks Glisemik Rendah
  • Mengandungi Vitamin B
  • Bebas Laktosa & Kolestrol

kebaikan esp shaklee-esp shaklee-protein

Apa Kebaikan & Khasiat yang boleh kita perolehi dari ESP Shaklee?

  1. ESP membantu pembinaan semula otot dan sel kulit yang menjadikan ia lebih pejal dan radian kulit yang sihat
  2. ESP mmebantu mempercepatkan penyembuhan luka & mengurangkan kesan parut terutamanya parut hitam jerawat
  3. ESP membantu membekalkan tenaga berkekalan & menahan lapar lebih lapar (sesuai diambil sebagai sarapan pagi untk bantu bertenaga sepanjang hari berkerja)
  4. ESP membantu menyokong sistem imunisasi badan seperti mencegah migrain, insomnia dan tekanan (lengkap dengan vitamin B)
  5. ESP menggalakkan sistem peredaran darah yang sihat
  6. ESP kaya dengan Isoflavones, yang membantu dalam mengawal kestabilan hormon
  7. ESP membantu meningkatkan kesuburan
  8. ESP membantu membaiki pigmentasi untuk masalah rambut gugur & beruban
  9. ESP membantu mengembalikan keanjalan kulit wajah & kulit kusam

Siapa yang Perlukan ESP ?

  • Wanita berkerjaya atau Suri Rumah
  • Pekerja yang Ingin mengekalkan kesihatan & meningkatkan prestasi kerja
  • Ibu Hamil & Berpantang yang memerlukan lebih tenaga
  • Ibu Menyusu yang memerlukan susu yang banyak & berkualiti buat si bayi
  • Pelajar yang menginginkan fokus di kelas
  • Warga Emas yang memerlukan sokongan untuk nutrisi harian mereka

Dalam kata lain semua golongan boleh mengambil ESP Shaklee, ia merupakan sumber protein terbaik buat kita. Yang dijamin selamat, berkesan & semulajadi.

Apa Kata Pengguna ESP Shaklee ?

Testimoni ESP Shaklee

kebaikan esp shaklee-esp shaklee-testimoni esp shaklee

 

kebaikan esp shaklee-esp shaklee untuk gastrik

 

kebaikan esp shaklee-esp untuk tahan lapar ketika berpuasa

 

kebaikan esp shaklee-esp untuk kulit cantik

 

kebaikan esp shaklee-esp shaklee-esp untuk cantik

Bagaimana nak dapatkan ESP Shaklee?

Sekiranya, anda ingin mendapatkan ESP Shaklee, saya adalah Wakil dan Pengedar Shaklee yang bertauliah di Kuala Lumpur. Dengan memberikan konsultasi yang terbaik untuk anda bagi sama-sama meningkatkan kesihatan menjadi lebih baik. Memberikan yang terbaik demi yang terbaik. Pos ke Seluruh Malaysia & Sabah/Sarawak.

shaklee-segambut

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya dimaklumat berikut:-
Nama : Sofea Effendi
ID Shaklee : 1098878
Email : safiyah.shaklee@gmail.com
Whatssapp/Phone/Telegram : 018-2887259

*produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

8 Tips Turunkan Paras Gula Elak Penyakit Kencing Manis

Berita mengenai bahaya pengambilan gula yang berlebihan sudah banyak di sebarkan. Akan tetapi pada hari ini makin ramai yang menghidapi penyakit kencing manis yang berpunca daripada pengambilan gula berlebihan ini. Adakah masyarakat kita masih tidak sedar atau tidak tahu?

Gula atau kristal putih yang bersifat manis itu merupakan bahan bukan semulajadi yang diproses di kilang dimana kebanyakkannya dihasilkan daripada tebu yang telah melalui proses penapisan sehingga menjadi sukrosa tulen. Ia diproses selepas dikeluarkan vitaminnya, mineral, protein dan zat-zat yang bernutrisi.

Gula merupakan bahan penambah rasa yang memberi kesan ketagih, macam yang kita selalu alami bila lepas minum minuman yang bergula atau makan roti cecah gula asyik nak tambah sahaja. Betul tak? Ataupun anda tak perasan yang anda sedang makan gula.

Tidak ramai yang tahu bahawa terdapat juga gula perang, gula mentah dan gula kastor yang semuanya merupakan sukrosa. Nama pelik pelik mungkin kita tak dapat nak pastikan.

Buah pun ada gula, buat pengetahuan terdapat gula buah-buahan yang dikenali sebagai Fruktosa, Gula dalam susu ialah Laktosa dan gula lain dalam makanan ialah glukosa & maltosa. Ia mempunyai tenaga & kalori yang sama.

Biasanya semua gula  ini akan dicatat secara berasingan dalam label makanan. Anda bolek cek dibahagian label makanan untuk kenal pasti jumlah & kandungan gula dalam makanan atau minuman tersebut.

Sofea yakin semua dari kita tahu pengambilan gula yang berlebihan akan mendatangkan pelbagai penyakit seperti yang paling ketara ialah penyakit kencing manis.

Penyakit Berpunca Daripada Gula

  • Kerosakan Pada Gigi

 Pengambilan gula yang berlebihan akan mengakibatkan gigi rosak  di mana ia menjadi makanan bagi bakteria di dalam plak pada gigi. Bakteria tersebut mengeluarkan asid yang boleh merosakkan enamel gigi.

cara turunkan paras gula-ubat kencing manis

Oleh itu ibu bapa dinasihatkan untuk mengawal dan memerhati pengambilan gula pada anak-anak. Biasanya anak-anak yang cepat giginya rosak adalah terlalu banyak mengambil perisa tambahan ini iaitu gula.

  •  Obesiti 

Kajian Kementerian Kesihatan Malaysia menunjukkan bahawa lebih 16.8 Juta rakyat dewasa Malaysia mempunyai berat badan yang berlebihan & obesiti.

cara turunkan paras gula-ubat kencing manis

Selain lemak dan kolesterol, salah satu faktor utama yang menyebabkan obesiti ialah kalori yang berlebihan. Contohnya kalori daripada gula pasir ia menambah tenaga tanpa menambah nutrien yang lain ke dalam diet kita.

Jika pengambilan kalori lebih banyak daripada kalori yang kita guna ia akan disimpan sebagai lemak dan kita akan menjadi semakin gemuk jika terus terusan tidak digunakan.  Dan seterusnya gula yang berlebihan akan ditukar kepada glikogen untu ditukat kepada tenaga atau disimpan sebagai lemak.

  • Kencing Manis 

Walaupun tiada bukti yang jelas yang boleh menunjukkan gula merupakan punca kencing manis. Namun gula boleh membawa kepada obesiti seterusnya boleh menggalakkan kencing manis.

Pengambilan gula yang banyak akan meningkatkan risiko keobesan dan seterusnya menjadikan kencing manis.

cara turunkan paras gula-ubat kencing manis

8 Tips Turunkan Paras Gula Elak Penyakit Kencing Manis

cara turunkan paras gula-ubat kencing manis

Seperti yang kita tahu banyak kesan dan keburukan yang bakal kita dapat jika terus terusan mengamalkan pengambilan gula yang berlebihan. Maka dari itu kita haruslah bijak dalam menangani masalah ini.

“Anda hari ini adalah apa yang anda makan”

Saya kongsikan tips untuk turunkan paras gula bagi mengurangkan peluang anda mengalami penyakit kencing manis. 

  1. Kurangkan makanan atau minuman yang mengandungi kandungan gula yang tinggi
  2. Ambil makanan atau minuman yang mempunyai kandungan gula yang rendah atau kurang manis
  3. Kurangkan makan makanan yang diproses atau makanan segera “fast food” kerana kebanyakkan makanan ini mengandungi gula yang tinggi
  4. Baca jumlah kandungan gula pada label makanan sekaligus dapat membantu kita mengira jumlah gula yang kita makan
  5. Bersenam dengan lebih aktif & konsisten kerana ia dapat membakar kalori di dalam badan
  6. Gantikan minuman manis seperti minuman tenaga dengan jus buah-buahan yang tiada sebarang gula tambahan
  7. Gantikan makanan “snack” seperti makanan ringan dengan buah-buahan atau sayuran
  8. Kurangkan pengambilan makanan manis secara  perlahan atau berperingkat jika tidak dapat berhenti dalam satu masa

Jadi sebagai langkah berjaga-jaga, kita harus mengubah cara pemakanan kita ke arah yang lebih sihat. Ingatlah apa yang kita makan hari ini menentukan kesihatan kita pada masa masa seterusnya.

Nak ikhtiar Turunkan Paras Gula Dengan Vivix Shaklee ?

cara turunkan gula-ubat kencing manis

cara turunkan gula-ubat kencing manis

cara turunkan gula-ubat kencing manis

cara turunkan paras gula-ubat kencing manis

Bagaimana nak dapatkan Vivix Shaklee?

Sekiranya, anda ingin mendapatkan Vivix Shaklee, saya adalah Wakil dan Pengedar Shaklee yang bertauliah di Kuala Lumpur. Dengan memberikan konsultasi yang terbaik untuk anda bagi sama-sama meningkatkan kesihatan menjadi lebih baik. Memberikan yang terbaik demi yang terbaik. Pos ke Seluruh Malaysia & Sabah/Sarawak.

shaklee-segambut

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya dimaklumat berikut:-
Nama : Sofea Effendi
ID Shaklee : 1098878
Email : safiyah.shaklee@gmail.com
Whatssapp/Phone/Telegram : 018-2887259

*produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

Page 1 of 1712345...10...Last »